Khamis, 21 Februari 2013

Fly to Aussie?

Assalamualaikum and salam sejahtera.

Hai ollz! Smile banyak meh =).
Nak habaq ni. Aku tersenarai dalam golongan yang dapat fly ke oversea. Seronok? Tipu la kalau aku tak seronok kan. Tapi... Aku kena fikir sedalam2nya kalau nak sambung belajar kat oversea nun. Before that, aku kena ambil exam IELTS yang berharga RM 5++. Erk! x_x Sedangkan MUET pun aku dah malas nak mati inikan pula IELTS. Tapi.. Itu bukan faktor utama. The main factor is, kalau aku 'tebeng' (paksa) nak ke oversea, aku takut aku ni tak nak balik Malaysia. Orang lain majoriti nak pergi NZ. For me, Aussie is the best among the best. Why? Sana ada kangaroo, and Koala. Malaysia ada? Ada ha kat dalam zoo. Aku ni poyo2 pecinta haiwan la. =) Nak pergi sana sambil sambung belajar, sambil mesra2 dengan haiwan sana. Ihik! XD So, hujung ceritanya aku tak bagitahu pun dekat family aku yang aku boleh sambung belajar kat oversea kecuali angah aku. Sambung dalam Malaysia je la kan. (Ayat menyedapkan hati sendiri) Sebab umur aku ni macam tak mengizinkan. Aku nak kahwin. =) Kalau umur aku muda lagi. Tak fikir panjang dah. On the spot say Y.E.S to IELTS and Aussie! Ihik! XD Lagipun, masa aku mula ambil Dip, study abroad not in my goals. Tak pernah mimpi pun ha. Tapi.. kalau u ollz muda lagi, kalau dapat peluang study abroad, pergi tau! Jangan jadi macam 'akak' ni yang tak sedar diri. =( Aku doakan semoga kawan2 aku berjaya dan membawa nama Human Resource dengan jayanya. Gambatte! Oi! Oi!

Tiada ulasan: