Khamis, 21 Februari 2013

Internship

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

1st, aku nak =) ni dulu. Internship. Humm. Inilah saat yang paling aku tunggu masa aku semester 1. Kenapa aku tak menyabar? Kononnya nak intern kat tempat best2. Tapi sebenarnya, dugaan nak cari tempat intern, tuhan je yang tahu. Just nak sharing dengan u ollz, pointer yang bagus belum tentu dapat tempat praktikal. Why? Purke? Aku rasa u ollz boeh agak dah kan kenapa. Without cable, cannot go anywhere. =( Itu la situasi aku sekarang. Aku student K. O. L. E. J dan perlu bersaing dengan student U yang bakal intern juga. Budak2 kelas bawah ramai yang tersengih riang sebab tempat praktikal sudah pub bereh. Majoriti budak kelas aku mengalami kepayahan mencari tempat praktikal. Sampai lect pun naik hairan kenapa budak kelas kami tak laku. Aku hantar resume ada la dalam 7 resume ke 7 company. Feedback yang aku dapat amatlah mengecewakan. Ada yang kata tak terima student college. =( Ada yang aku call, baru nak tengok resume. Ada yang janji palsu nak call balik. Ada yang aku call tak angkat langsung. =( Memang dugaan gila2. Tapi aku still berfikiran positif dengan memikir yang Allah sudah pun tahu rezki aku cuma lambat sikit je nak tahu. So at the end of Dis 2013, aku dapat juga tempat. Kat perlis. Memang aku nak tempat ni. Tapi dulu la. Sebab? Dulu merajuk dengan dia. Nak lari jauh2. Hihik. Syukur alhmadulillah, ada juga tempat even tak berkait sangat dengan bidang aku. Hope aku dapat dekan lagi tuk intern ni. Amin. =)

Tiada ulasan: