Jumaat, 24 Jun 2011

HAIRAN?

Assalamualaikum, Annyeong Haseyo.(prektis sokmo sebab berangan nak duduk South Korea satu hari nanti)=p
Tujuan aku menaip kali ini (cis, ayat bedebah) aku nak luah pendapat. Aku ada la jenjalan ke blog orang lain and aku telah pun menjadi stalker terhormat. Selepas membaca blog itu dan another blog yang insan itu sering rujuk, aku merasakan bahawa insan itu sebenarnya, sunyi dan terluka (still bikin ayat cis bedebah). Why im saying like that? it is because insan itu tidak boleh melupakan perkara yang lepas even insan itu dah move along. Kenapa masih memikirkan hal semalam sedangkan esok masih banyak adventure yang lebih memberikan impak dalam hidup kita? Hati anda goyah kerana perkara semalam memberi harapan walaupun ego anda tinggi menggunung? Come on la. Kalau nak cakap nak. Kalau tak nak, tinggalkan je. Tak perlu la pening-pening. And about love will come after married. You never try it and how come you say that thing NEVER happen to people in this era? If both of you ikhlas nak menjaga hubungan rumah tangga, perkara ni bagi aku tak mustahil. Dan aku nak pesan kat korang semua. CINTA ni, mula-mula hangat la. Yang lelaki tak habis-habis nak jadi romantik la, caring la. And after 3 years, akan terasa la yang hubungan CINTA yang hangat tadi tu dh jadi suam-suam kuku.(dapat bertahan 3 tahun tu dah kira "eh, ko still dengan dia eh?"). And after 5 years, apa yang ada? DINGIN. Macam nasi semalam yang tak habis tu. Bercinta lama-lama ni memang tak elok. Manusia yang sabar paling tinggi pun, mesti hilang sabar jugak la. Aku menaip berdasarkan pengalaman. Aku tak salahkan Allah. Apa-apa pun, aku yang salah. Bila tak ada BF, merayu-rayu nak ada kekasih hati. Dan ya, Allah makbulkan doa aku. And when something BIG happen among us, aku dah jadi REDHA. If dia jodohku, ak terima. Jika bukan jodohku, aku terima jua. (boleh percaya ke?)=s. Kepada semua gadis-gadis di luar sana, enjoy la dengan kehidupan solo anda. Tak semestinya berkasih itu indah dan tak bererti sendirian itu sunyi. As long you still had your family among your side, dan jangan lupa.. Allah always by our side.

P.E.M.B.E.L.A.J.A.R.A.N:
Kita tak boleh lari dari fitrah manusia. Ingatlah wahai kaum HAWA. Kita dijadikan dari rusuk kiri kaum ADAM. We need each other. Maafkan la insan yang melukakan hati anda. Lepaskan la insan itu dan pujuk diri anda dengan menyatakan "orang yang baik, jodohnya juga dari golongan orang yang baik". Anda tergolong di kalangan mana? Ambil cermin, ambil torchlight, suluh la ye berapa banyak NUR yang ada tu. Hahaha..

Tiada ulasan: