Jumaat, 24 Jun 2011

RM5 ribu?

peristiwa itu berlaku pada pagi tadi. Ketika aku sedang makan nasik goreng buatan sendiri, tetibe enset ku berbunyi. Mungkin Mr.H calling gamaknye. Aku melihat enset murahku. Private no. Siapakah? Lee Sung Min ke yang call aku? Hello.. Ini cerita aku. Nak berangan ke, tak ada siapa nak maki. =). Aku menekan punat hijau a.k.a answer call dan perbualan dimulakan dengan orang di sana memperkenalkan dirinya sebagai Incik P. Incik P mengatakan bahawa dia dari Celcom dan mengatakan lagi bahawa aku telah memenangi RM5 Ribu sempena hari jadi aku. What the HECK? Aku membeliakkan mata kerana ini mesti kerja sindiket penipuan. How dare you calling me biatch? Tanpa membuang masa, aku terus memotong kata-kata Incik P.
"Incik, birthday saya lambat lagi ni. Baru bulan berapa ni."
"Semalam, pihak Celcom dh buat meeting dan cik terpilih memenangi hadiah tempat ketiga iaitu wang bernilai RM5 Ribu."
"Owh? Yeke? Apa kata Incik je yang simpan duit tu. Saya budak lagi. Tak boleh pegang duit banyak-banyak..."
Nak tahu apa Incik P tu buat? Dia letak phone terus boh! What the pak! Dia tak tahu ke dia bercakap dengan siapa? Lain kali, bagi la kata-kata penutup, baru la letak. A.P.E D.A.A..

P.E.N.G.A.J.A.R.A.N:
Mana ada duit datang bergolek tetiba. Hope orang lain pun jangan la mudah tertipu dengan panggilan-panggilan yang fool ni. Sumpah tak logik. Kena kat orang muda, depa boleh lagi thinking-thingking ork? Ce kalu kena kat pakcik makcik, nak-nak lagi yang tak de information benda pasal ni, on the spot bagi account number. Lepas tu, apa lagi. Masuk M.E.T.R.O la kawan! Siap jadi FRONT PAGE. Hish. Simpang. 

Tiada ulasan: