Rabu, 20 Julai 2011

KELAS a.k.a.u.n

Assalamualaikum! Anyeong
Today, Tuan Jari dengan kawan-kawan belajar akaun. Kelas pula start pukul 5 petang. Keadaan otak pula dalam keadaan lemau teramat sangat. Tetapi, lecturer tuan punya jari ni best! Memang salute la Miss Zura ni. Hari ni dah masuk chapter 4. Tadi masa tengah belajar, kami semua telah pun kenal pasti apa itu revenue, expenses, balance sheet, journal, ledger, income statement. Tiba-tiba ada la classmate aku ni.
"Miss, income statement tu apa?"
"Income statement tu dalam bahasa melayu, kunci kira-kira la"
"La. Padan pun saya tak paham. Miss translate dalam BM baru saya tahu. Saya ingatkan kunci kira-kira, KEY COUNT-COUNT"
Maka terledak la gelak ketawa di dalam kelas tadi. Miss pula geleng-geleng kepala sambil ketawa. And kami satu kelas pula berkata
"Budak ACCA memang macam tu!"
[classmate aku yang bersuara tu ada basic Akaun.]
Hope keseronokan belajar akan terus kekal sampai sem 5.

Tiada ulasan: